EL MHS PARTICIPA DEL CICLE "SABADELL I LA GRAN GUERRA"

Actes commemoratius sobre l'impacte de la Primera Guerra Mundial a la nostra ciutat (1914-1918)

El proper dia 1 d'octubre s'endega un conjunt d'activitats commemoratives d'aquells esdeveniments, amb una conferència inaugural al teatre de La Faràndula, a les 17h, a càrrec de l'historiador Borja de Riquer.

El MHS ha programat, en el marc d'aquesta commemoració, les següents activitats:

• Dimarts, 13 de novembre

A les 7 de la tarda
Conferència Tres premonicions de guerra sabadellenques: Antoni Baqués; La pugna entre Platt Brothers i Harttmann i el soldat de Mollet mort al front, a càrrec de Plàcid Garcia-Planas.

• Dimarts, 20 de novembre

A les 7 de la tarda
Cercle Republicà Federal, seu de l’orquestra Simfònica del Vallès (carrer de Narcís Giralt, 40)
Presentació del número 37 de la revista Arraona, revista d’història. Coeditada per l’Arxiu Històric de Sabadell i els Museus municipals de Sabadell. Amb un dossier temàtic dedicat a la Primera Guerra Mundial. A càrrec de Pere Gabriel i Sirvent, catedràtic d’Història Contemporània de la UAB.

• Dimarts, 27 de novembre

A les 7 de la tarda
Conferència Els sabadellencs al front i a les fàbriques durant la Primera Guerra Mundial, a càrrec de Joaquim Sala-Sanahuja.

El MHS també col·laborarà en la Festa de la Llana que tindrà lloc el 17 de novembre en diversos punts del centre de la ciutat.

El programa commemoratiu "Sabadell i la Gran Guerra" és el resultat de la col·laboració establerta entre un nombre molt important d'entitats, institucions i col·lectius, que ha estat comissariat per Joan Brunet i Mauri i coordinat per la Fundació Bosch i Cardellach.

Més informació:

PROGRAMA D'ACTIVITATS