NOU OPUSCLE I NOU PLAFÓ DE LA TORRE DE L'AIGUA

S'ha editat un nou opuscle sobre la Torre de l'Aigua i s'ha afegit un plafó informatiu al seu interior.

DESCARREGAR OPUSCLE TORRE DE L'AIGUA

L’objectiu d’aquests nous materials és ampliar les eines de difusió de la història d’aquest edifici,  fer més riques i atractives les visites guiades que s’hi fan i alhora disposar d’un material de difusió a l’abast de tots els ciutadans.

L’opuscle i el plafó també han servit per rectificar les dades que sobre l’autoria de la torre s’havien publicat anteriorment.  Així, arran de la recerca feta en l’exposició “La Torre de l’Aigua. 100 anys” feta l’any 2018 al Museu d’Història, es va veure que Josep Renom i Costa s’havia de considerar l’arquitecte, autor de la torre.

L’opuscle editat dins de la col·lecció Patrimoni del MHS, s’inicia amb l’explicació de la manca d’aigua que històricament ha patit Sabadell, sobretot durant la industrialització. Després es detalla la solució a aquest greu problema, que va ser l’extracció d’aigua del subsòl del Ripoll i la construcció de la torre per fer de dipòsit d’aquesta aigua.

S’hi explica, també, com va ser el concurs per construir la torre. Però sobretot es posa l’accent en veure els canvis produïts entre el projecte guanyador i el projecte definitiu, finalment construït. Episodi que explica el paper essencial de l’arquitecte Josep Renom en el disseny de la torre.

Alhora s’inclouen unes breus pinzellades dels protagonistes: Lluís Homs, arquitecte de l’empresa guanyadora del concurs per construir la torre, Josep Renom, aleshores l’arquitecte municipal, Francesc Izard, enginyer que s’ocupà del problema del proveïment d’aigua a la ciutat i Josep Brangulí, que treballava com a fotògraf per l’empresa que va construir la torre.