EXPOSICIÓ DELS APARELLS ELÈCTRICS CEDITS PER L'EMPRESA ABB

Fa pocs mesos, l’empresa ABB SA de Sant Quirze del Vallès va  donar  nou aparells elèctrics al Museu d’Història de Sabadell. Aquests aparells, l’empresa els feia servir per fer proves a les seves instal·lacions de Sabadell. Van ser fabricats a Sabadell entre els anys 40 i els 80 del segle XX  per CES i ASEA –CES, empresa  que el 1988 queda integrada a la multinacional ABB, que fins  l’any 2000  va tenir activitat a Sabadell.

El recinte de Fira Sabadell ocupa  una de les antigues naus de l’ABB per aquest motiu s’ha cregut adequat  mostrar aquests aparells en el lloc on funcionaven. Així, un seccionador de corrent, un alternador, dos generadors i tres motors estaran exposats permanentment al recinte de la fira, gràcies al conveni signat entre l’OAMA i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sabadell.