4 OBJECTES DEL FONS DEL MHS SE'N VAN A GIRONA

El MHS ha cedit en préstec quatre objectes del seu fons per al muntatge de l'exposició Girona als ulls de les viatgeres (s. XIX-XX), produïda pel Museu d'Història de Girona: una ombrel·la de finals del segle XIX, una ullera llarga vista de la segona meitat del segle XIX, unes botines de ras del 1882 i una banyera de mitjans segle XIX.

Aquesta exposició treballa una nova perspectiva de recerca històrica que contempla la de gènere, i aquí es dóna veu a dones que van visitar Girona. La mostra s'inaugurarà el proper divendres 5 de juny i restarà instal·lada fins el 27 de setembre.

Els continguts de l'exposició es basen en una selecció de vint-i-cinc testimonis de dones que relaten les experiències i emocions sentides en el seu pas per Girona. L'exposició proposa una mirada diferent de la ciutat a través del testimoni literari en primera persona de les dones estrangeres que van visitar-la; una imatge de Girona que es va estendre en els seus cercles contemporanis més immediats, en una època en la que el monopoli del viatge estava exclusivament en mans dels homes.

+ INFO: http://bit.ly/1dIKNz1