MICROCONTES I FRANCESC CASAÑAS. Guanyadors del concurs

Aquesta fotografia de Francesc Casañas sobre la verema, ha estat la inspiradora del catorzè Concurs de Microrelats 2015, conjuntament amb el lema “els secrets de la vida quotidiana”.

La imatge, procedent del fons d’AHS, forma part d'un reportatge més ampli sobre la verema i l'elaboració del vi, realitzat al mas Puigverd de Castellar del Vallès el 1917. En concret s’hi veuen homes carregant un carro amb portadores de raïm cobertes per caperons d'espart. La fotografia forma part de l’exposició que actualment hi ha al Museu d’Història sobre el fotògraf sabadellenc Francesc Casañas i Riera.

El concurs organitzat per l’Ajuntament de Sabadell i les Biblioteques Municipals va tenir lloc el passat 28 de novembre a la Biblioteca del Vapor Badia. Hi van participar 27 persones. El jurat presidit per Ricard Ruiz, escriptor i periodista, col·laborador habitual de nombrosos mitjans de comunicació va estar acompanyat per Alex Hinojo, Marta Solé i Anna Cabeza.

El primer premi es va atorgar per unanimitat al text de Julián Casado Menea, un relat sense títol  que evoca la repressió entre els jornalers . El finalista fou Salvador Castellví Escursell, pel microconte Cançó de vesprada.