PINTACARES AMB WERENS. TALLER DE NADAL AL MUSEU D’ART

ACTIVITAT PARAL·LELA DE L’EXPOSICIÓ WERENS. ART URBÀ. SINGULARS PROPIS. ARTISTES SABADELLENCS CONTEMPORANIS.

PER A FAMÍLIES AMB INFANTS DE 3 A 10 ANYS.

Cal inscripció prèvia. Places limitades. Preus i informació al Museu d’Art

Des de l’any 2002 els Museu d'art de Sabadell ha proposat activitats, tallers, jocs per als infants que estan de vacances durant les festes de Nadal, que els acosten d’una forma lúdica a la història i a l’art de la ciutat.

Enguany, el taller de Nadal del Museu d’Art, està vinculat a l’exposició Werens. Art urbà. Singulars propis. Artistes sabadellencs contemporani, que es pot veure fins el 31 de gener del 2016. Més informació:  Werens. Art urbà

Es dirigeix a adults amb infants entre 3 i 10 anys, diferenciant-los en dos grups: de 3 a 6 anys, i de 7 a 10 anys. L’activitat tindrà una durada de 1:30 h.

Les places són limitades, amb un màxim de 25 persones per taller, per ordre d’inscripció.

Els dies de realització del taller són:

• Dimecres,  23 de desembre, a les  17:30h. Per a famílies amb infants de 3 a 6 anys.
  • Dimarts, 29 de desembre, a les 11h. Per a famílies amb infants de 3 a 6 anys.
  • Dijous, 30 de desembre, a les 17:30h. Per a famílies amb infants de 7 a 10 anys.
  • Dimarts, 5 de gener, a les 11:00h. Per a famílies amb infants de 7 a 10 anys.

Els preus són:

• General infant:  2 €
  • Acompanyant1 €
  • Nens i nenes de famílies Nombroses i monoparentals:  1 €
  • Majors de 65 anys i persones a l’atur: Gratuït

Continguts:

El cicle Singulars propis. Artistes sabadellencs contemporanis pretén donar més visibilitat i reconeixement a la trajectòria dels artistes de la nostra ciutat que han desenvolupat un llenguatge artístic propi i identificable, des dels anys vuitanta fins avui.

El fet característic de l’art de les darreres dècades a Sabadell és l’existència de un nombre important d’individualitats que conreen estils ben dispars; són trajectòries consolidades a nivell nacional, en actiu i contínua producció, que configuren la identitat artística de la nostra ciutat.

Després de vuit edicions, el cicle ofereix un recorregut per l’art contemporani local a través d’uns autors que no per estar més a prop són prou coneguts; hi han estat presents: Antoni Marquès (2001), Lluís Clapés (2002), Oriol Vilapuig (2003), Agustí Puig (2004), Ramiro Fernàndez (2005), Miquel Forrellad (2007),Isidre Manils (2008) i Josep Madaula (2012).

Aquesta vegada el protagonista és un dels pioners del graffiti a Sabadell: Werens, Ramon Puig, i amb ell, l’Street art.

Entesa com una de les expressions d’art urbà més populars i característiques de l’actualitat, el graffiti no és més que una obra d’art pictòrica feta a parets del carrer; el graffiti no es mou ni es mostra dins dels cercles intel·lectuals o privats de l’art sinó que es caracteritza per a ser exposat per a que tothom els vegi i els gaudeixi dia a dia. El graffiti pot tenir diferents objectius pel que fa a la raó de la seva realització; alguns son merament artístics, d’altres són formulacions polítiques, altres de protesta i molts són simples missatges sense més pretensions. El graffiti ja es troba plenament integrat al teixit urbà i és considerat una veritable i important forma d’expressió cultural i popular.

Sabadell gaudeix d’una merescuda fama de bons artistes del graffiti, però parlar del graffiti a Sabadell és parlar de Werens, uns dels artistes sabadellencs contemporanis més internacionals i més irreverents del moment.

Werens va viure el moment en què sorgia el moviment graffiter europeu i n’és un dels seus màxims representants; porta gairebé tres dècades omplint de color, de denúncia i de reivindicació els carrers no només de la nostra ciutat sinó d’arreu del món.

Amb aquesta exposició i catàleg pretenem fer un recorregut per la seva trajectòria, no només dels graffitis, sinó també per la seva vessant de pintor sobre bastidor i d’altres formes d’expressivitat.

L’exposició temporal ocupa tot el museu d’art, tant les dues sales d’exposició temporal a la planta baixa com del primer pis, i d’altres espais, com són els salons històrics de la casa Turull, les dues escales o el vestíbul.

Les 11 col·leccions d’obra pictòrica que es presenten són: London, Gana, Skarbacions, Dinamo Dancers, Flors, Dj’s, Orgànic Atzavares, Homo Tecnologicus,   Dron Attack, Flors al carrer i Graffitti però a més d’altres muntatges complementaris.

Per aquest any el taller proposat s’anomena Pintacares amb Werens:

La primera part del taller consistirà en una visita guiada a l’exposició temporal per part de werens i una monitora.

La segona part del taller es farà a l’aula didàctica de la planta baixa.

L’objectiu és convertir els participants en personatges dibuixats per Werens; per aconseguir-ho Werens produirà un mural amb personatges pintants relacionats amb les festes de Nadal, que no tindran cara.

Els participants hauran de pintar-se la cara uns als altres, posar-se darrera del mural traient la cara pel forat fet expressament i fer una fotografia.

D’aquesta manera s’aconseguiran un galeria de personatges i cares molt diversa.