DOL I MILITÀNCIA QUEER: UNA RELECTURA EN CLAU LGTBI A LA COL.LECCIÓ

Des del Servei d’Atenció Integral LGTBI (SAI) de Feminismes i LGTBI, amb la col·laboració del Museu d’Art de Sabadell, s’ha impulsat la creació d’una nova mirada a l’exposició permanent, sota el títol “Dol i militància queer: una relectura en clau LGTBI a la Col·lecció”, a cura de Víctor Ramírez Tur,  doctor en Història de l’Art i mediador.

Aquesta activitat s’emmarca dins el programa “Ventilem els Armaris! Sabadell amb els Drets de lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersex” que té per objectiu sensibilitzar la ciutadania sobre la diversitat sexual i de gènere i s’ha treballat coordinadament des de l’Ajuntament de Sabadell i la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI.

El Museu d’Art continua també amb la seva tasca de visibilització de la diversitat sexual i afectiva  que s’emmarca en la missió social dels museus:  transformar-los en espais on tothom s’hi vegi representat. Es pretén continuar amb l'objectiu d’oferir una visió més diversa i integradora i d’avançar cap a un model de museu inclusiu, participatiu i social per reflectir la riquesa i la diversitat de la societat, així com subratllar que els museus són per a tothom i tothom s’hi pot identificar.

El Museu d’Art és el protagonista d’aquesta actuació en clau LGTBI, que ens convida a reflexionar, en forma de diàleg, entre el discurs i les narratives tradicionals i de privilegis en el món de l’art i les experiències de superació, de lluita, d’activisme i també de dol i mort, que han viscut les comunitats LGTBI a les darreres dècades. L’objectiu és visibilitzar i democratitzar les arts i posar en valor subjectes que mai han gaudit de representació en el món de l’art i de la creació artística, des d’una visió disruptiva.

El públic general  pot gaudir d’aquesta lectura en clau LGTBI a la Col·lecció de forma individual i autònoma gràcies a les guies i materials diversos que trobarà a la seva disposició.