GEÒRGIA & ALTRES QÜESTIONS [Georgia & Other Issues]. XAVIER RISTOL ORRIOLS

DESCOBREIX LA JO IA DEL MUSEU. DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS

Del 18 de maig al 9 de juliol del 2023.

Inauguració, dijous 18 de maig a les 19h.

Al Museu d'Art

Amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya.

Inauguració: Dijous, 18 de maig de 2023, a les 19:00 h.

Per dotzè any consecutiu, els museus de Sabadell s’uneixen a la celebració del Dia Internacional dels Museus, que es duu a terme anualment el 18 de maig, amb jornades de portes obertes, visites guiades i activitats gratuïtes, per tal que tots els ciutadans i ciutadanes puguin visitar-los.

El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment organitzat pel Consell Internacional de Museus (ICOM) des de 1977. Un dia on els museus són els veritables protagonistes, obrint les seves portes i oferint una atractiva oferta d'activitats per sensibilitzar els visitants de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

Enguany, amb el tema "Museus, sostenibilitat i benestar", el Dia Internacional dels Museus 2023 convida als museus a assumir el seu paper en la configuració i la creació de futurs sostenibles mitjançant programes educatius, exposicions, activitats de divulgació comunitària i investigació.

• Descobreix les Joies dels Museus

Tots els espais museístics de Sabadell s’uneixen a la celebració del Dia Internacional dels Museus amb jornades de portes obertes i activitats gratuïtes. Cada espai mostrarà una Joia del Museu procedent del seu fons. El Museu d’Art de Sabadell presenta:

Geòrgia & Altres Qüestions [Georgia & Other Issues]. Xavier Ristol Orriols

Geòrgia & Altres qüestions [Georgia & Other Issues] és una de les obres primerenques de l’autor on situa la seva ciutat natal (Sabadell) com a centre de les seves investigacions. També és un dels projectes més destacats de la seva carrera, el qual va fer que el seu treball comences a rebre reconeixement. Projecte produït per BCN producció l’any 2010, s’ha exposat a la Capella (2010) comissariada per Amanda Cuesta, a l’exposició Col·lectiva La qüestió del paradigma. Genealogies de l’emergència en l’art contemporani a Catalunya, comissariada per Manuel Segade al centre d’art la Panera de Lleida (2011) o a Re_Visions. 10 anys de vídeo a BCN Producció a la capella (Barcelona) (2017) entre d’altres.

Geòrgia & Altres qüestions té com a punt de partida la contractació de dos treballadors georgians per a realitzar una excavació pseudo arqueològica al recinte de Ca l’Estruch, a Sabadell. La falta d’informació sobre els objectius de l’excavació, les diferències idiomàtiques i culturals entre l’artista i els treballadors i els condicionants espacials i temporals del propi treball, provoquen una sèrie de situacions i diàlegs marcats per l’ambigüitat de rols, entre l’autoria i l’autorepresentació, dels personatges. Aquesta operació dona lloc a una filmació i a un text teatral en una successió d’adaptacions que modifiquen i distancien gradualment la mirada sobre allò succeït.

• Xavier Ristol Orriols (Sabadell, 1978) és artista i docent. Llicenciat en Belles Arts i doctorant per la Universitat de Barcelona. És docent a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Ristol ha exposat el seu treball a diverses institucions i galeries com la Fundació Joan Miró de Barcelona (2021), La Capella (2010,2012,2017), el centre d’art Lo pati (2010, 2012), el Centre d’art La Panera (2011) o galeries com Estrany de la Mota (2012) o Bombon Projects (2018). Ha estat premiat en diverses convocatòries i ha rebut ajuts per a la producció com la beca del Consell Nacional de la Cultura i les Arts per a la recerca i la creació en àmbits artístics i del pensament, la beca de creació artística de la Fundació Guasch Coranty o BCN Producció de l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres. Ha estat premiat amb la Biennal d’Art Ciutat de Valls 2012, la BIAM 2010 del Centre d’art Lo Pati o el Premi de pintura internacional Guasch Coranty 2018 (Centre d’Art Tecla Sala) entre d’altres. Ha participat a Sabadell Obert, projecte de residències de treball i d’exposició endegat per la NauEstruch de L’Estruch i el Museu d’Art de Sabadell l’any 2012, específicament orientat al foment del teixit artístic sabadellenc. Recentment ha publicat un llibre amb l’editorial Club Editor i Como Ediciones.

Aquesta obra ha estat adquirida recentment per la Generalitat de Catalunya per a formar part de la Col·lecció Nacional d’Art Contemporani i ha estat dipositada al Museu d’Art de Sabadell.