GRIS PLOM. Arts visuals a Sabadell 1960 - 2024

Índex de l`article

Museu d’Art de Sabadell: del 4 de setembre del 2024 al el 6 de gener del 2025.

Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Fundació privada: del 4 de setembre del 2024  fins el 31 d’octubre del 2024.

L’Estruch: del 4 de setembre del 2024  fins el 31 de desembre del 2024

Tota la informació a:  GRIS PLOM. ARTS VISUALS A SABADELL 1960 - 2024

GRIS PLOM presenta una constel·lació d’obres d’art, de documents escrits i visuals, així com d’activitats concebudes i realitzades per artistes de la ciutat, que mostra Sabadell com un gran actiu creatiu. GRIS PLOM estableix el punt d’arrencada a mitjan anys seixanta del segle passat i arriba fins avui, tot relatant-s’hi la conformació d’una xarxa d’arts visuals que és metropolitana, nacional i internacional, i que es desenvolupa en un moment que coincideix amb la transició inspirada pels ideals democràtics i la transició cap a una economia post industrial.

GRIS PLOM sorgeix de la Taula d’Arts Visuals de Sabadell, convocada per l’Ajuntament de Sabadell amb la finalitat d’impulsar propostes culturals de cara al programa de la Capitalitat Cultural Sabadell 2024 i de Manifesta+. Amb la participació de nombrosos artistes i persones representants de col·lectius i institucions culturals de la ciutat, s’ha dut a terme un ampli debat sobre les necessitats i els futurs de les arts visuals a Sabadell. D’aquest estat d’opinions sorgeix el projecte GRIS PLOM, que ha comptat amb l’aprovació assembleària tant pel que fa als continguts com a l’estructura curatorial.

GRIS PLOM construeix un relat panoràmic que s’estén a diferents espais de la ciutat –el Museu d’Art de Sabadell, l’Acadèmia de Belles Arts i Ca l’Estruch–. Aquest relat es presenta en diàleg amb l’obra d’una seixantena d’artistes que hi han estat vinculats, de manera que inclou la narració d’un seguit d’esdeveniments relatius a la història de l’art en relació amb la història recent de la ciutat.

GRIS PLOM inclou un programa d’activitats i accions disseminades per tota la ciutat. Un dispositiu d’activació crítica. L’objectiu és obrir, interpel·lar, desbordar continguts i obrir nous imaginaris.

GRIS PLOM és un projecte concebut per formar part de la Capital Cultural Sabadell 2024 i de la biennal Manifesta+, en les quals participa Sabadell.

El títol GRIS PLOM cita un vers de Josep Ramon Bach –poemari Cròniques d'Anok–, que evoca el temps gris d’una societat que suporta les conseqüències del règim franquista. És també símbol de la industrialització; color del fum i del vapor; el color i el ritme dels telers; l’atmosfera que ha configurat l’imaginari col·lectiu de Sabadell durant dècades. El gris plom és un color d’un metall noble i antic, que és central a la paleta dels pintors.

Tota la informació a:  GRIS PLOM. ARTS VISUALS A SABADELL 1960 - 2024

• ESPAIS I DATES:

Museu d’Art de Sabadell: c. del Doctor Puig, 16. 08202. Tel: 93 725 77 47.

Del 4 de setembre del 2024 al el 6 de gener del 2025.

Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Fundació privada: passeig de Manresa, 22. 08202 . Tel: 93 725 09 45. A/e:  Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Del 4 de setembre del 2024  fins el 31 d’octubre del 2024.

L’Estruch: c. de Sant Isidre, 140. 08208 Tel: 937 172 571.

Del 4 de setembre del 2024  fins el 31 de desembre del 2024.

• CRÈDITS:

Organitza: Taula d’Arts Visuals de Sabadell

Producció: Ajuntament de Sabadell i Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Fundació privada

Equip curatorial: Maia Creus (curadora en cap), Sergi Álvarez Riosalido, Almudena Manzanal, Oriol Fontdevila i Òscar Abril Ascaso

Audiovisuals: Adolf Alcañiz

Coordinació: Museu d’Art de Sabadell i l’Estruch/ Ajuntament de Sabadell i Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Fundació privada

Agraïments:

Francesc Abad, Neus Abellan, Arnau Aguilar, Ariadna Albareda, Arxiu Històric de Sabadell, Associació Artistes Plàstics i Visuals de Sabadell, Nativitat Ayala, Llorenç Balsach, Bestué-Vives, Josuè Blanco, Estel Boada, Francesc Bordas, Anna Borrell, Maria Bosch, Càndida Bracons, Lluís Brunet, Ca l’Enredus - Actuavallès, Lluís Campmajó, Josep Casamartina, Gemma Cascón, Guillem Celada, Col·lectiu DACS (Esther Pardo Herrero, Frank Trobok Abett de la torre, Helena Torrent Avellaneda, Iolanda Filella Cubells, Marta Riudavets, Xavi Núñez i Morera, Judit Carcolse Patón, Ariadna Albareda-Sirvent Galiana-Forca, Anna Vilarrubias, Lila Rostoll Higueras, Putri Ayusha, Alba del Bas Ramírez), Col·lectiu Obliqua (Oriol Vilapuig, Riccardo Massari i Mim Juncà), Almudena Conesa, Carles Congost, Pere Cornellas, Anna Dot, Oriol Enguany, Escola ESDi, Escola Illa, Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, Laia Estruch, Aitor Fernández, Ramiro Fernández, Benet Ferrer, Fundació Ars, Ana García-Pineda, Josep Gerona, Francisco Guijosa (Eme Rock), Impaktes Visuals, Joaquín Jara, Manuel Laguillo, Rossend Lozano, Bernat Lladó, Núria Llorca, Josep Madaula, Isidre Manils, Toni Marquès, Riccardo Massari, Ivan Merino, Joan Pere Milan, Fina Miralles, Fausto Morales, Daniel Moreno, Patxi Ocio, Assumpció Oristrell, Teresa Pampalona, Jordi Pedrosa, Clàudia Permanyer, Roberte Piqueras, Tomàs Pladevall, Agustí Puig, Iolanda Pujol, Marc Reixach, Xavi Ristol, Valentín Roma, René Ruaix, Anna Recasens, Fidel Roca, Marc Saña, SAUSRIBALLONCH arquitectes, Pep Sallés, Les Salonnières (Laura Cardona, Ester G. Mecías, Cèlia Prats, Meritxell Romanos i Marta Xivillé), Elisabet Saus, Neus Segalés, SIS Galeria, Sitezise (Joan Vilapuig - Elvira Pujol), Berta Tiana, Gerard Torres, Frank Trobok, Núria Llorca, Llorenç Ugas, Francesc Ventura, Oriol Vilapuig, Visita Puntual, Viuda de (Oriol Ocaña i Guillem Celada), Werens, Pau Xicola i Claudio Zulian.