El QUINTO. Una peça de Nadal

Durant aquestes festes el MHS us mostra un joc de quinto de finals del segle XIX, fabricat a Barcelona

Del 19 de desembre al 5 de gener al vestíbul del MHS

Es tracta d'un conjunt format per un bombo de malla de llautó muntat en uns suports de fusta tornejada, a dins conté les boles de fusta numerades, està proveït d'una maneta per fer-lo girar. També conserva  una copa per recollir la bola que s'extreu del bombo i una malla en forma d'embut per facilitar l'extracció de les boles. A la base del bombo trobem l'accionisme per extreure les boles, sobre aquest,  hi ha una placa de llautó amb el nom del fabricant "Mariano Altés, Barcelona".

Forma part d'aquest conjunt una carta de joc, feta de cartró i paper. En una de les cares hi ha dibuixades 28 caselles numerades a partir del número 1, estan retolades a mà amb tinta negra.

Mariano Altés era un llauner establert a Barcelona, tenia el taller al carrer de la Unió, 4. El 1860 apareix com a expositor en el Catalogo de la Exposición Indústrial y Artística de Productos del Principado de Cataluña. Improvisada en obsequio a SS. MM. y AA. Con motivo de su venida a Barcelona. Establecimiento tipográfico de Narciso Ramírez, 1860