DE VíMET. Objectes d'abans, de cal Masclans. 2020-2021

Fins el 21 de febrer del 2021

Més informació (PDF)

Entrevista a Carme Masclans

Aquesta exposició neix de la donació de set peces de vímet feta per la família Masclans el 2018. Es tracta d’una canastra de vaporar el fil, una canastra de mostres, dues polleres, dues papereres i un covador de coloms, tots fets de vímet.

La cistelleria ara situada  al carrer de Sant Antoni davant del Museu d’Història,  és un comerç més que centenari, ja que fa 135 anys que es va instal·lar a Sabadell. Actualment, el negoci està en mans de la quarta generació. L’iniciador va ser Francesc Masclans i Casas, cisteller de Caldes de Montbui que en casar-se, va venir a viure i obrir botiga a Sabadell, on ja tenia molts clients, majoritàriament pagesos i industrials del tèxtil.

Fragment d'una pintura al oli  amb un infant en una pollera de vímet. Títol del quadre: "La delicia". Autor: Giovanni Sandrucci. (Italia, 1828-1897) /Pollera de vímet (Fons MHS donació de la família Masclans).

Pollera i canastra de mostres / Canastra de vaporar  / Covador de coloms (Fons MHS donació família Masclans).