CAP A BETLEM

Joia de Nadal

Del 22 de desembre de 2023 al 15 de gener de 2024

Al Museu d'Història

foto expo cap a betlem ver web

Aquestes festes de Nadal, al Museu d'Història exposem una petita mostra del que és una de les tradicions més típiques del Nadal: el pessebre. Aquestes figures tan gracioses, datades entre el 1925 i el 1930, van ser fetes a mà pel Sr. Isidre, vigilant del carrer de Quevedo de Sabadell.

Melcior i patge web Baltasar i patge web Gaspar i patge web

Es diu que la tradició del pessebre, com el fem avui, començà el segle XVI, moment en què les escenes i representacions del naixement de Crist surten dels retaules, pintures i relleus. En un inici, s'exposaven en convents i parròquies, i ja durant el segle XVIII van entrar als salons aristocràtics. D'aquests pessebres de saló en van sortir els que avui coneixem com a pessebre popular.

A Sabadell, segons Lluís Mas, antic president de l'Agrupació de Pessebristes, l'art de fer pessebres el van popularitzar els frares caputxins, que cada any bastien un pessebre monumental amb figures de terra cuita de l'imatger barceloní Ramon Amadeu (1748-1821). Aquestes figures es van conservar fins a la Guerra Civil a la Casa de la Caritat, antic Convent dels Pares Caputxins.