TINTS I COLORANTS A SABADELL: UNA HISTÒRIA QUE VE DE LLUNY

Del 4 de setembre del 2013 al 13 d’abril del 2014

Sala del vestíbul del MHS

La tintura és un procés important de la Indústria tèxtil. L’abundant  i diversificada oferta d’articles dels fabricants locals tenia un pilar fonamental en els tintorers de la ciutat, professionals que en constant diàleg amb els teòrics i els fabricants  contribuïren a l’èxit comercial de la múltiple oferta d’articles dissenyats i fabricats a Sabadell.

Dins el fons de mostraris tèxtils del Museu hi ha els mostraris de tintoreria de l’empresa Estruch, que abasten pràcticament tot el s. XX, també hi algunes mostres de Tints Raventós.

L’any 2010 el museu va iniciar la catalogació dels mostraris del fons procedents de l’empresa Estruch SA, per aquesta tasca hem comptat  amb la inestimable col·laboració dels membres de la Comissió de mostraris, en aquest cas tres tintorers: Sebastià Serra, Antoni Ribera i Antoni Vàzquez.

És voluntat del museu avançar en la recerca i el coneixement de la història de la indústria tèxtil local i la  dels seus testimonis materials, amb l’objectiu de difondre’ls a la ciutat. És amb aquesta finalitat que el  MHS ha organitzat l’exposició: Tints i colorants a Sabadell. Una història que ve de lluny, que inaugurada el més de Setembre per la Festa Major de Sabadell es pot visitar al museu fins el dia 13 d’abril.