TROBALLES ARQUEOLÒGIQUES A SANT PAU DE RIU-SEC

La Joia del Museu

Del 16 de maig al 29 de juny de 2014 al Museu d'Història

Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, el MHS presenta una exposició de materials arqueològics que s’han recuperat recentment al jaciment de Sant Pau de Riu-sec. Són objectes que ens remeten a l’època romanorepublicana (segle I aC) i a una etapa concreta de l’època medieval, entre els segles XII i inicis del segle XIV, quan l’església havia estat lliurada a l’Orde del Temple, que en construïa, a més, una granja al costat.

Entre els materials romans que s’exposen, destaquen una rella de ferro d’una arada, peces de ceràmica d’una vaixella de taula procedent de la zona de la Campània i panys de porta i d’arquetes i fragments d’àmfores. Del domini dels templers destaquen una guardiola de ceràmica vidrada verda, un punyal o daga de ferro, una espasa curta també de ferro, sivelles de cinturó de bronze amb sobredaurat i altres estris de bronze, com ara pinces, agulles, didals i diverses monedes. Algunes d’aquestes peces són singulars i úniques a tot Catalunya.

Les intervencions arqueològiques realitzades de forma discontínua al conjunt de Sant Pau de Riu-sec, al llarg dels darrers 35 anys, han permès excavar parcialment un extens i important jaciment de quasi 6.000 m2, amb nombroses i rellevants restes arqueològiques i una seqüència evolutiva de més de 2.000 anys d’història de forma quasi ininterrompuda, amb ocupacions que van des d’època romana republicana fins avui.

Amb la col·laboració de:

Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura