DICCIONARI DELS TEIXITS FETS A SABADELL

Del 1 de setembre del 2014 al 31 de maig del 2015 al Museu d'Història

L'exposició mostra l’ampli i variat vocabulari  generat per distingir la gran varietat de teixits fabricats. AAlhora que segueix la línia ja iniciada en exposicions anteriors d’anar mostrant parcel·les diferents del que va ser l’activitat principal de la ciutat, la fabricació i comercialització de teixits de llana.

La fabricació de teixits de llana de qualitat ha estat l’activitat econòmica principal de Sabadell durant més de 150 anys, des de mitjan segle XIX i pràcticament al llarg de tot el segle XX. L’èxit dels teixits fabricats a la ciutat va fer possible que Sabadell esdevingués el primer centre tèxtil llaner d’Espanya, i un dels nuclis on es desenvolupà i consolidà amb rapidesa la revolució industrial a Catalunya.

En aquesta exposició es mostra la riquesa i diversitat de teixits fets a la ciutat, els seus noms i les característiques que els defineixen. El criteri de presentació es fa d’acord amb l’ús final que han de tenir, si han de ser per peces d’abric o més lleugers i frescos per l’estiu.

En lloc destacat de l’exposició hi haurà “El Diccionari tèxtil llaner” compendi realitzat amb mostres reals, de tots els articles fabricats a Sabadell  que són presents a la col·lecció del museu. Aquest diccionari ha estat realitzat per la coneguda Comissió de Teòrics Tèxtils , que des de l’any 2004 col·laboren desinteressadament  en la documentació i catalogació del fons de mostraris del Museu.