Autor desconegut. A Patro Agulló

Data: 1967

Dimensions: 1,12 x 1,12 x 1,12 m

Material: Formigó i marbre blanc

Ubicació: Plaça de Patrocini Agulló / carrer de García Lorca / carrer de Gustavo Aldolfo Bécquer

Descripció: Cub fet de plaques de marbre blanc d’una sola peça per cada cara, de superfície polida. Com a única decoració porta la inscripció gravada: "SABADELL A PATRO AGULLÓ, Penàguila 1909 - Sabadell 1966. Compromesa amb la lluita per la convivència i la solidaritat ciutadana. Can Rull, 2010”.

Història: Aquesta escultura fou iniciativa dels veïns de Can Rull, que l'any 1967 volgueren retre homenatge a Patrocini Agulló, que havia mort a finals de l'any anterior. L'any 1993 i per iniciativa de l'Associació d'Amics de Patro Agulló, l'empresa ECRA la restaurà i, amb la col·laboració del Servei d'Obres municipal, es va desplaçar uns metres, per tal d'ubicar-la a la illeta que, des del mateix any, passà a anomenar-se plaça de Patro Agulló. A principis de l'any 2010 els acabats de l'escultura es van refer amb noves plaques de marbre i una nova inscripció més llarga.