Autor desconegut. A Ernest Lluch

Autor: No identificat

Data: 2001

Material: Pedra i bronze

Ubicació: Parc de Catalunya / passeig de San Sebastián de los Ballesteros / plaça d'Ernest Lluch

Descripció: Clos fet de carreus irregulars de pedra i blocs de granit formant una planta romboïdal —en un origen el clos era un pentàgon fet de bigues de fusta—. A l’interior, una base de còdols eleva el nivell del sòl i, consegüentment, el d’un roure i el de la placa en homenatge a Ernest Lluch.

La placa, feta en bronze, consta de dues parts: a dalt, s’hi llegeix “Ernest Lluch / per la pau / i la llibertat” mentre a sota “En record de totes / les víctimes del terrorisme”. Les dues plaques estan fixades a un bloc a mig desbastar i de perfils laterals triangulars.

Història: El rebuig popular que va provocar l’assassinat d’Ernest Lluch va empènyer a vint-i-una entitats locals a demanar, un any després de la seva mort, que se l’homenatgés fent-lo entrar en el nomenclàtor local. L’espai escollit fou aquesta plaça de 6.500 m2 dins el Parc Catalunya, davant de l’Oficina del Parc. El “bateig” de la plaça es va fer el 22 de novembre de 2001, el dia en que es commemorava un any i un dia de la mort de Lluch.