Autor desconegut. L'elefant

Data: 1966

Material: Fusta i ferro

Ubicació: Plaça Comtal / carretera de Barcelona / carrer de Pizarro

Descripció: Fet mitjançant una trama estructural de tubs de ferro soldats que donen lloc a la volumetria pròpia d'un elefant de mida natural. La trompa, feta de fusta de pi tractada, era un tobogan, però va ser barrat en el moment en què el joc passà a ser escultura.

Tota l'estructura reposa damunt de dos basaments quadrilàters de formigó. Damunt del basament del tobogan, una placa d'acer inoxidable mostra la següent inscripció: “L'ELEFANT. Joc infantil adquirit fa 35 anys per l'Ajuntament de Sabadell a l'empresa MEIN de la nostra ciutat. Va ser un dels jocs més emblemàtics de l'època, singularment en aquest indret que arribà a ser conegut com Plaça de l'Elefant. Sabadell, novembre de 2001”.

Història: L'Ajuntament adquirí l'Elefant a l'empresa MEIN l'any 1966. Encara que en origen tan sols havia de servir com a joc infantil en la via pública, amb el temps aquest elefant es va acabar convertint en un element emblemàtic d'aquella part de la Creu de Barberà. L'any 2001, en ser reurbanitzada la plaça Comtal es decidí no retirar-lo, donada l'estima que li professen els veïns del barri. Tanmateix, perdé la seva finalitat i passà a ser tractat com una escultura pública: es recol·locà damunt d'un basament de formigó, es tancà dins d'un clos enjardinat i se li procurà una il·luminació nocturna.