Camil Fàbregas. Al doctor Sardà i Salvany

Dimensions: 4,3 x 1,1 x 1,1 m

Material: Pedra

Ubicació: Jardins de la Salut

Descripció: Monument format per una figura i un pedestal, està dins d’un estany i aquest, al seu torn, dins d’un parterre.

A la cara frontal del pedestal, el bust de Sardà i Salvany a mig relleu inscrit dins del medalló refós i la següent inscripció: “Doctor Feliu Sardà i Salvany”.

Al lateral esquerre, un mig relleu amb la inscripció "FIDES", representa la devoció a la Mare de Déu de la Salut, amb el tema iconogràfic de la família aplegada en l’oració. Al lateral dret, un mig relleu amb la inscripció "LUX", representa l’ensenyament de la doctrina cristiana amb el tema iconogràfic de l’aprenent. A la cara posterior, un mig relleu amb la inscripció "CARITAS", representa el manament cristià de l’amor amb el tema iconogràfic del vell captaire acollit en un recinte religiós. Corona el pedestal, una al·legoria de la l’Església: una figura femenina dempeus amb túnica i capa d’estil classicitzant, aixeca amb la mà dreta un vaixell de tres veles, mentre que amb l’esquerra guarda unes claus. Als seus peus, una llosa de pedra presenta gravada als costats laterals i frontals la inscripció: "SANCTA MATER ECCLESIA".

Història: La construcció d'aquesta escultura l'impulsà el doctor Ernest Mateu, capellà guardià del Santuari de la Salut. L'escultura s'inaugurà l'any 1948, poc després de les festes de la Coronació Canònica de la imatge de la Mare de Déu de la Salut, celebrada l'octubre de 1947