Montserrat Senserrich. Diàleg amb una figuera de llimpet. Cicle en vitrina

Del 27 de febrer al 30 de març del 2014

Presentació

El proper 27 de febrer el Museu d’Art de Sabadell inaugurarà l’exposició temporal Montserrat Senserrich. Diàleg amb una figuera de Llimpet, que mostra el darrer treball de la pintora sabadellenca. L’exposició inicia un nou cicle de mostres de petit format i de curta durada del Museu d’Art de Sabadell. Sota el títol En vitrina, el cicle ensenyarà treballs i propostes puntuals dels artistes contemporanis de Sabadell, o vinculats a la ciutat, que han tingut o tenen una representació important dins de l’activitat artística de la ciutat.

Aquesta primera exposició mostra el diàleg artístic que Montserrat Senserrich va establir amb una figuera de Llimpet, una finca rural a Menorca. L'observació de les formes i del gest de l'arbre van suggerir a la pintora tot un treball d'experimentació formal i tècnica que, partint del dibuix de la realitat, va anar fent tot un procés d'abstracció.

Montserrat Senserrich va sentir la necessitat de retenir el traç de les branques recargolades de l’arbre, el dibuix creat per la mà de la natura, i d’expressar els sentiments que li transmetien a través de qualsevol mitjà, el que fos. Així, es van succeir tot de dibuixos, alguns molt detallats, d’altres més sintètics, fets a llapis, amb carbonet o amb tinta. Més endavant el traç, molt més depurat i sobri, es va materialitzar també en una sèrie de gravats que van introduir el color.

En aquest entramat de branques entrellaçades, Montserrat Senserrich hi va veure una xarxa de connexions entre sensacions, sentiments i presències, una analogia de la capacitat dels individus per crear lligams, d’interrelacionar-se sense fi tot defugint de l’isolament.

L’exposició es podrà veure al Museu d’Art fins el dia 30 de març i es complementarà amb una visita guiada que farà la mateixa artista, en la qual explicarà els detalls d’aquest diàleg i del procés de creació que va originar.

Activitats

• Visita guiada amb la participació de l’artista. Divendres 14 de març, a les 7 de la tarda. Activitat gratuïta

• Visites guiades per a escoels i d'altres grups.