LA CAPUTXETA VERMELLA CONFRONTA EL CÀNON

Amb motiu del Dia de les Dones 8M

Comissari: Víctor Ramírez Tur

Organitza: Museu d’Art

Farta de tots aquells llops que han espiat, amenaçat i violentat a la història de l’art heretada, la caputxeta vermella passeja per la Col·lecció del Museu d’Art de Sabadell amb la intenció d’intervenir-la seguint el camí que ha deixat la història de l’art feminista des dels inicis de la dècada dels setanta. D’aquesta manera, es rastrejarà la relació entre la divisió jeràrquica dels espais domèstics i la jerarquia de gèneres pictòrics, es reflexionarà de manera crítica sobre les implicacions violentes de la mirada masculina en la història de les imatges, i es reclamaran nous imaginaris per evidenciar el paper de les dones i d’altres subjectes invisibilitzats pel patriarcat com a agents històrics.

El Museu d’Art de Sabadell segueix treballant per donar major visibilitat i presència a les dones, tant les artistes, com les muses inspiradores o les promotores, impulsant canvis en els discursos per integrar-les als relats de la història de l’art local, incorporant noves obres i textos a l’exposició permanent i presentant nous dossiers pedagògics per a infants i adolescents que proposen una reflexió entre el discurs tradicional de privilegi del món de l’art i la nova mirada feminista.

En els darrers anys l’exposició permanent ha gaudit de diferents lectures, com per exemple en clau LGTBIQ+, per a famílies, per a persones amb discapacitat, etc. amb l'objectiu de visibilitzar els museus com a referents identitaris i transformadors a través de les seves col·leccions, d’interès per a tots els públics segons les seves necessitats.

Enguany s’organitzarà tot el material complementari generat per oferir-lo a l’entrada de la sala per al public individual.