LLAR

A cura dels alumnes de 2n de Batxillerat Artístic de l’Institut Vallès

Professorat: Cristina H. Romero i Neus Segalés

Organitza: Institut Vallès i Museu d’Art de Sabadell

Els alumnes de l'Institut Vallès, han estat treballant amb motiu del 8M una peça basada en el simbolisme de les representacions de les Cases-dona de Louis Bourgeoise. Al contextualitzar l'exposició a la casa Turull, es van preguntar qui eren les dones de la família Turull i com vivien, si havia canviat molt respecte a com es viu actualment quin era i és el concepte de la Llar.

Bourgeoise fa representacions del propi cos femení que s'expandeix fins a completar totalment l'espai que correspon a la llar. Es fon amb les formes rectes que conformen els angles de les finestres, racons i cantons que formen aquesta carcassa que és la casa. Interpretacions on l'arquitectura física de la casa i la dona passa a ser discurs i també reivindicació.

Les seves Cases-dona posen en l'anonimat al sexe femení. Una dona sense rostre que de vegades treu un braç. Ha estat interpretat per diversos autors en relació amb dos vessants o idees: d’una banda com una salutació totalment cordial que prové d'algú que accepta de manera natural la seva condició de dona i la seva estreta i clàssica vinculació amb la llar, però també, per altra banda, com una trucada d'auxili.

Quina serà doncs la visió dels alumnes?