SNIQUS. AMICS DE SEMPRE

Inauguració en el marc del Dia Internacional dels Museus

Del 18 de maig al 31 d'agost del 2024

Al Museu d'Art

Amb la col·laboració de Caelis Galeria i el suport de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Barcelona.

Darrere del nom artístic de Sniqus hi ha el pintor búlgar resident a Sabadell, Nico Atanasov, del qual presentarem la seva obra més recent pensada especialment per al Museu d’Art.

​A través d’un viatge nostàlgic als seus dies d’infantesa a la granja dels seus avis, on els animals eren els seus millors amics, l’artista ret homenatge als seus altres amics: els artistes dels llibres que va conèixer de petit. “AMICS DE SEMPRE” és un emotiu recordatori de la innocència i la inspiració que han marcat l’artista en el seu camí fins avui.

Inspirat per les paraules d'un dels millors surrealistes catalans, Modest Cuixart, sobre la seva qualitat d'imaginació i creació infinita de noves formes, decideix començar a formar part del món de l'art l'any 2003. Per al seu procés de creació, arriba un moment que tot es converteix en una vibració de colors i formes intuïtives que conviden a treure les teves pròpies conclusions més enllà del títol o de les pròpies formes. No tot el que es veu significa el mateix per a tothom. Et mostra una realitat o irrealitat que és molt teva que depèn de tu mateix si tu també la faràs teva.

Els seus punts, ratlles, cercles, laberints amagats s'uneixen per mostrar-te sentiments, escenes de la vida i més enllà, passions, fracassos i alegries, personatges motivacionals. Formes que demostren les virtuts i defectes d'aquesta experiència màgica-tràgica anomenada vida. En molts dels seus quadres tenen un doble sentit que et fan replantejar-te tota la perspectiva.