Biblioteca i Centre de Documentació

El Museu d’Art de Sabadell disposa d’una biblioteca i centre de documentació especialitzada en temes d’art i artistes locals, museologia i temes diversos relacionats amb els continguts de les col·leccions que configuren el seu fons museístic. Es una biblioteca viva que creix sobretot gràcies als intercanvis de publicacions que es fan amb diverses institucions museístiques, universitats i institucions de recerca.

Les matèries que conté són variades, però destaquen els llibres de directa referència a al món d’art i a la museologia, entre altres de temàtica més general. Són materials necessaris per a l’estudi i els coneixement de l’art, dels artistes locals i de la ciutat, tant del seu passat com de l’actualitat.

Els documents que conté la biblioteca i centre de documentació, segons el tipus de suport, es poden classificar en les següents tipologies:

• Monografies: obres que fan referència a temes d’art d’àmbit local
  • Publicacions periòdiques: revistes publicades a Sabadell.
  • Petit imprès: material de petit format (programes, targetons, tríptics, publicitat...).
  • Cartells: cartells d’activitats culturals realitzades a la ciutat o al museu.
  • Documents personals dels fons especials de: Mayte Batalla, Salvador Altarriba, Joaquim Prieto, Josep Enric Balaguer, Cándida Bracons, Joan Bermúdez, Nati Ayala, Assumpció Oristrell, Teresa Obradors, Manuel Ayldón, Ramon Puig Weren’s, Xavier Oriach, Llorenç Caballé, Albert Carnicé, Francesc Bordas, Marta Arner, Maria Farell, Ricard Calvo Duran, Felipe Fernández, Manuel Duque, Joan Farriol, Josep Doménech, Benet Ferrer, Montserrat Fuster, Ricard Figueras, Ignasi Gardós, Lluís Clapés, Magda Esteril, Teresa Gili, Beni López, Josep Gerona, Toni Márquez, Miquel Ángel Molina, Joaquim Montserrat, Josep Melo, Margarita Molins, Esther Miraña, Grup Mallot, Pep Sallés, Josep Sobrado, Jordi Roca, Antoni Taulé, Joan Vilacasas, Josep Vilalta, Joan Vilapuig, Oriol Vilapuig i Agustí Puig.
  • Dossiers de premsa: retalls temàtics d’articles publicats a la premsa general que aporten una informació amplia i consistent.
  • Documents audiovisuals (cd, vídeos, dvd): música o reportatges de temàtica artística.

Cal posar-se en contacte amb l’equip tècnic per concertar visita.