L’exposició forma part del cicle Arts Sabadell que es va iniciar l’any 2011 amb l’exposició sobre Jordi Roca i que té per objectiu donar a conèixer artistes de la ciutat amb una carrera consolidada.

Mostra la trajectòria d’un escultor que, tot i que ha estat molt present a la ciutat des dels anys seixanta, és molt desconegut pel fet que bona part de la seva obra s’ha desenvolupat fora d’ella. Treballa una escultura figurativa, per bé que alterna el realisme dels retrats amb obres de caràcter més conceptual i geomètric. Un aspecte molt destacat de la seva trajectòria ha estat la col·laboració amb projectes de restauració monumental.

És una bona ocasió per reivindicar l’escultura, en una ciutat d’art amb poca tradició escultòrica, on Josep Sobrado recull el relleu d’artistes com Camil Fàbregas, Josep Maria Brull o Adolf Salanguera.

L’escultor

Josep Sobrado és un escultor heterogeni en el sentit que ha treballat l’escultura des de diferents vessants. Des de la creació, ha fet tant escultura figurativa, com escultura geomètrica amb una dimensió conceptual, i ha fet molts projectes d’escultura monumental. En tots dos casos, però, el seu llenguatge escultòric camina cap a una certa esquematització. Però bona part de la seva trajectòria professional l’ha dedicat a la restauració de monuments, on ha participat sobretot en les intervencions escultòriques.

Nascut a Villádiga (Lugo) l’any 1944, Josep Sobrado va arribar a Sabadell l’any 1964, on va iniciar la seva formació a l’Escola d’Arts i Oficis de la ciutat, de la mà d’Adolf Salanguera i Josep Brull. Entre 1971 i 1975 va col·laborar amb Salvador Dalí en el retrat de Gal·la i Dalí i d’escultures de la cúpula del Museu Dalí, entre d’altres. L’any següent va exposar a Artexpo’76 de Barcelona i l’any 1977 ho va fer a l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. Ha estat un escultor molt actiu i present ens els principals certàmens artístics de Barcelona, de ciutats catalanes (Sabadell, Mnaresa, L’Hospitalet, Reus) i de la Península (Madrid, Pontevedra, Guadalajara, León, Vigo, Huesca, Sevilla, Oporto o Lisboa).

Entre els projectes d’escultura monumental materialitzats cal fer esment del monument al senglar de Calders (Manresa), el mural del Banco de Zaragoza de Cerdanyola i, molt especialment, les escultures Homenatge a Galícia (carretera de Vigo a Ramallosa), Las Tascadeiras i Estadi, feta amb marbre de Carrara, que va fer en ocasió del IX Simposio Internacionale di Scultura l’any 1988

D’entre l’escultura figurativa destaquen els retrats, tant fets per encàrrec però molt especialment els de persones vinculades a la seva trajectòria vital. Són bustos que treballa sobretot amb materials ceràmics i bronze.

Arts Sabadell

Sabadell és una ciutat rica pel que fa a la quantitat i qualitat de creadors visuals. Entre aquests, hi ha un gran nombre d'artistes amb una àmplia trajectòria recorreguda, protagonistes de la història de l'art recent de la nostra ciutat i, sovint, amb una gran vinculació al món cultural, a les institucions i a les associacions locals, molts d'ells amb una destacable presència en els circuits artístics catalans, nacionals i, fins i tot, internacionals.

Aquests artistes són els protagonistes del cicle que vam iniciar amb l'exposició Escarida nuesa de Jordi Roca l’any 2011, anomenat Arts Sabadell.

Podríem assegurar que representen l'actiu artístic de la nostra ciutat. La majoria hi tenen els seus estudis i tallers, i hi han desenvolupat llargues trajectòries, sempre intenses i actives, i sovint han protagonitzat esdeveniments i moviments artístics o ciutadans.

Els seus llenguatges artístics són diversos, però la major part prenen la pintura i el dibuix com a la base central dels seus treballs. Molts són hereus dels gèneres més tradicionals de l'art i els seus camins poden partir de la figuració entesa en tots les seves accepcions però també poden arribar a les opcions més informalistes o d'avantguarda.

Destaquem

HISTÒRIES PERSONALS, HISTÒRIA COL·LECTIVA. Servei Comunitari

Més informació

EL MHS proposa per a l'alumnat d'ESO una nova didàctica de Servei Comunitari sobre patrimoni històric.

RESTAURACIÓ D'UNA REIXA DEL FONS DEL MHS

De mica en mica anem restaurant els objectes del fons del museu. En aquesta ocasió es tracta d'una reixa de finestra que el MHS ha cedit temporalment al Museu d'Esplugues per a l'exposició "El Modernisme i les flors". Ha estat restaurada al Laboratori de Conservació i Restauració de la Diputació de Barcelona. Sempre és interessant coneixer com és un procés de restauració.

PARTICIPACIÓ DEL MHS A LA TROBADA D'ALUMNES D'INSTITUTS DE LA XARXA "MAI MÉS"

El MHS col·labora en la 6ª Trobada d'alumnes de la Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme que tindrà lloc a Sabadell el proper 27 d’abril

JACQUARDS ARTÍSTICHS.Nova publicació

El proper divendres dia 20 d'abril a les 12h a l'Auditori del CERC, Barcelona es presenta el llibre Jacquards artístichs, teixits singulars a les col·leccions Catalanes. L'autora és Sílvia Carbonell Basté, Directora del Centre de Documentació i Museu tèxtil de Terrassa. L'editor és el CDMT. En ell hi són presents tots els jacquards artístics del fons del MHS.

Més destacats

17ena FIRA ART A L'ABAST. INSCRIPCIONS

PERÍODE DINSCRIPCIONS: FINS EL 20 DE JULIOL

• Horari: Festa Major de Sabadell. Dissabte, 8 de 5 a 10h. Diumenge, 9 de d'12 a 10h.
  • Lloc: Pati del Museu d'Art

Totes

Exposicions temporals

ENIGMÀTICA! Una joia d'or de fa 2.600 anys