Museu d'Història

Activitats escoles i grups

Des del Museu d’Història de Sabadell volem estimular-vos l’interès pel coneixement de la ciutat i de la seva història, compartir amb vosaltres el patrimoni que tenim i fer-vos arribar els fruits de les recerques que es fan.

El Museu programa activitats adreçades a tots els públics i per tots els nivells educatius. La base de les activitats que oferim són els objectes i els béns immobles, sigui un collaret de petxines de la prehistòria o un safareig públic del segle XIX.

Col·leccions

El fons del MHS el conformen una gran quantitat d’objectes de Sabadell i el seu entorn obtinguts a traves d’excavacions arqueològiques, de recol·leccions i de donacions. El formen:

Col·lecció d'Arqueologia

La col·lecció d’arqueologia, amb testimonis materials que es remunten fins a més de 6.000 anys d’antiguitat.

Fons tèxtil

El fons tèxtil, amb objectes procedents de fàbriques, despatxos tèxtils, i altres tipus d’indústries auxiliars, amb màquines que cobreixen tot el procés productiu. Són especialment destacables els prop de 4.000 mostraris tèxtils procedents d’unes 40 empreses locals.

Col·leccions monogràfiques

Objectes de col·leccions monogràfiques (antics oficis, monedes, rajoles decoratives, indumentària, minerals, armes, imatgeria religiosa, ceràmica...).

MÉS INFORMACIÓ:

Edifici seu de MHS

El MHS està situat a la casa fàbrica del carrer de Sant Antoni que el fabricant Antoni Casanovas va fer construir el 1859. Tot i que l’edificació ha estat objecte de reformes per adaptar-la a l’ús actual, conserva la façana i la volumetria de l’edifici original. Consta de tres plantes, amb sales d’exposició permanent i sales per a exposicions temporals, sala d’actes, biblioteca, espais didàctics i despatxos tècnics.

El museu digital

Vídeo: Sabadell a la prehistòria                                                 Vídeo: Sabadell a l'època medieval

Vídeo: El Buxeda Vell. Del vapor a l'electricitat

Vegeu els vídeos del MHS:

Entreu a les col·leccions en línea i consulteu el nostre catàleg d'objectes.

Podeu consultar les nostres publicacions en línea:

Passegeu pel patrimoni virtual

EL Museu en altres llengues: anglès, francès i castellà.

Exposicions permanents

A través de les exposicions permanents, el MHS permet resseguir la història dels pobladors del territori de Sabadell des dels primers pagesos prehistòrics fins a l'època moderna.

Cal remarcar que el MHS té una de les col·leccions de materials d’època prehistòrica i protohistòrica més importants de Catalunya i un significatiu fons de materials, que van des d’època ibèrica i romana fins avui

Vegeu vídeos La Mirada Tàctil

Informació pràctica

On som?

Museu d’Història de Sabadell. Casa Casanovas

Carrer de Sant Antoni,13. 08201 Sabadell
Tel.: 93 727 85 55

Com arribar-hi?

Transports públics:

• De dimarts a dissabte de 17 a 20h.
  • Diumenges i festius d’11 a 14h.
  • Dilluns tancat
  • Tancat: 1 i 6 de gener, divendres sant, 1 de maig, 25 i 26 de desembre.
  • Agost: cal consultar els horaris.

Entrada gratuïta

Contacte

Voleu rebre informació?

Inscriviu-vos aquí i marqueu els butlletints que siguin del vostre interès.

Magatzems MHS

El MHS compta amb dos magatzems. Un situat al carrer Agricultura on es guarden els materials procedents dels jaciments arqueològics i els objectes de col·leccions monogràfiques i un altre al carrer Cellers, on es conserva el fons tèxtil.