ESFUMAT. CULTURA POST INDÚSTRIA TÈXTIL. Francisco Martínez Guijosa / Eme Rock

PREMI SABADELL OBERT 2021 / ART EMERGENT – ACADÈMIA DE BELLES ARTS

De l'11 d'octubre a l'11 de desembre del 2022

Al Museu d'Art

Francisco Martínez Guijosa / Eme Rock va ser guanyador del premi Sabadell Obert del Certamen Art Emergent, organitzat per l'Acadèmia de Belles Arts de Sabadell l'any 2021.

Sabadell Obert és un instrument per donar suport a les pràctiques artístiques contemporànies i multidisciplinars a la nostra ciutat. En termes generals, Sabadell Obert acull artistes o col·lectius per desenvolupar el seu treball a la NauEstruch per finalment mostrar-lo al Museu d'Art de Sabadell en forma d’exposició. ESFUMAT. CULTURA POST INDÚSTRIA TÈXTIL mostra el treball que Francisco Martínez Guijosa / Eme Rock ha anat desenvolupant durant aquest temps de residència.

Esfumat. Cultura post indústria tèxtil és un mostra en la que l'artista sabadellenc Francisco Martínez Guijosa, conegut com a Eme Rock, gira la vista enrere amb la voluntat de trobar connexions entre l'època d'esplendor de la indústria tèxtil local i l'actual escena cultural.

A la mostra s'inclouen peces cedides peL Museu d’història i el Museu d’art de Sabadell creant així una imatge contundent, que vol fer justícia al llegat estètic de la indústria tèxtil Sabadellenca.

• Resum artístic

Eme Rock (Francisco Martínez).

Creador nascut a Sabadell,  Eme Rock, és l’alter ego de Francisco Martínez Guijosa. Es mou entre el disseny gràfic i l’art digital. La seva experiència com a dissenyador està estretament relacionada amb el món de la música, ha col·laborat amb projectes com Lenticular Clouds, Seab Bowie, Pyrinees, Pxxr Gvng, Ab Soto o el festival Sonar, entre d’altres. Les seves sessions són sempre arriscades i busquen mostrar els marges estètics per on circulen les noves tendències d’una forma original i pròpia, fugint de tòpics i etiquetes. Diu que busca la racionalitat dins el caos digital. El seu estil barreja la nostàlgia del sincicis amb la sordidesa del capitalisme. Fa  Word Art + collages poc cuidats, en definitiva una creació amb estètica provocadora sempre amb un transfons crític.