DONES DE GALERIA

En el marc del Dia Internacional de la Dona

Col.labora: Batxillerat Artístic de l'Institut Vallès de Sabadell

Al Museu d'Art

El Museu d’Art de Sabadell segueix treballant per donar major visibilitat i presència a les dones, en el marc d’un projecte més global que pretén oferir lectures i discursos de les col·leccions també en perspectiva de gènere i de diversitat sexe afectiva i LGTBIQ+.

Coincidint amb el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Museu d’Art de Sabadell  vol homenatjar a totes aquelles dones representades a la col·lecció. Són nombroses les dones retratades per artistes homes, però només una cinquantena estan documentades adequadament amb els seus noms i cognoms; la majoria són dones anònimes retratades com a muses inspiradores,  són esposes , filles o mares que posen com a models per a l’artista home de la família o del seu entorn.

S’exposa una selecció de Dones de Galeria de la col·lecció del Museu, amb l’objectiu de reconèixer la seva trajectòria personal o professional,  per  posar-les  en valor,  tot coneixent-les  i entendre-les en el context històric i social que els ha tocat viure.

Cal aflorar les dones de la nostra història, tot impulsant canvis en els discursos per incorporar-les als relats dels Museu.

• Fil i record. Batxillerat Artístic de l’Institut Vallès de Sabadell

Un any més, els alumnes del 2n de Batxillerat Artístic de l'Institut Vallès de Sabadell col·laboren amb el Museu d’Art de Sabadell en un dia tan singular,  presentant una peça resultat del seu treball conjunt dirigit per les professores Cristina H. Romero i Neus Segalés

Amb el títol de  Fil i record, els alumnes homenatgen  a les dones que han format o formen part del creixement individual de cada un d’ells i elles. Són arrels que s’enllacen i es teixeixen dins de la seva individualitat,  i que construeixen els fils que ens uneixen.

Som teixits de passat, present i serem futur.