Josep Campeny. Font de la granota

Títol: Font de la Granota

Autor: Josep Campeny i Santamaria i Josep Renom i Costa

Data: 1919

Dimensions: Les mides de l’escultura són 95,5 x 0,80 x 1,37 m. I les de la font de pedra, 1,79 x 1,72 x 1,35 m. L’alçada total és de 2,24 m

Material: Ferro colat i pedra

Ubicació: Cantonada Rambla / carrer del Jardí

Descripció: Font de pedra coronada amb una figura de ferro colat, pintada imitant el bronze. L’escultura és un nen estirat de bocaterrosa amb la cama esquerra enlairada des del genoll i la dreta arronsada fins a formar un angle recte respecte de l’eix del cos. De cintura cap amunt, la figura es projecta per sobre de la font amb els braços estirats en direcció a terra i les mans (originalment agafant una granota) just a sobre de l’aixeta. La font de pedra consta d’una plataforma amb mitja barana acabada amb volutes, on s’alça una pilastra decorada amb mitges esferes a mig relleu, un escut de Sabadell i una pica decorada amb una sanefa de fulles a mig relleu. La font de pedra està signada per J. Renom, 1919.

Història: És una còpia d'una escultura modernista de 1912 situada a la cruïlla de l'avinguda de la Diagonal amb el carrer de Còrsega de Barcelona.